امیدها و انتظارات از سیمایی صراف در وزارت علوم

امیدها و انتظارات از سیمایی صراف در وزارت علوم

به عنوان کسی که در دولت دوازدهم چند سالی از نزدیک با ایشان کار کردم، دکتر سیمایی صراف را  انسانی متدین، خودساخته و توانا، دلسوز و عاشق خدمت به مردم، گشاده‌رو و مطلع به مسائل و مشکلات آموزش عالی می‌دانم که با برخورداری از اندوخته‌های فراوانی که با کار در وزارت علوم، مجلس و دولت و همچنین شناختی که از افراد با تجربه و صاحب‌نظر در آموزش عالی دارد می‌تواند وزارت علوم را در مسیر صحیح هدایت کند.
تسلط ایشان بر امور دانشگاه‌ها و وزارت علوم، آشنایی با کار در مجلس و همین‌طور اشراف کافی بر کار دولت همگی ظرفیت‌هایی هستند که به او کمک خواهد کرد تا بتواند با تنطیم مناسبات وزارت علوم  با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مشکلات پیش‌روی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را رفع کند.
به رسمیت شناختن استقلال دانشگاه‌ها در چارچوب قانون اهداف و تشکیلات وزارت علوم، واگذاری اختیارات بیشتر به آن‌ها، تمرکز وزارت علوم بر سیاستگذاری، نظارت و حمایت، تقویت بنیه مالی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و تأمین و تجهیز آن‌ها، توسعه مراکز نوآوری در دانشگاه‌ها برای حمایت از ایده‌های نوآورانه استادان و دانشجویان، توجه به معیشت اعضای هیأت علمی و کارکنان، توسعه ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، حرکت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های جامعه‌محور، توقف توسعه کمی و اتخاذ سیاست‌های لازم برای ارتقا کیفی از جمله مهمترین موضوعات آموزش عالی است که امیدوارم ایشان بتواند در این دوره به آن‌ها توجه کند.

*قائم‌مقام سابق وزیر علوم

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امیدها و انتظارات از سیمایی صراف در وزارت علوم" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امیدها و انتظارات از سیمایی صراف در وزارت علوم"، کلیک کنید.