بیماری ویروسی که موجب فلج شدن کودکان می شود

تفریحبار/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان گفت: فلج اطفال یک بیماری ویروسی به شدت واگیردار است که با حمله به دستگاه عصبی موجب فلج شدن کودکان می شود.

 حامد سلیمانی در گفت و گو با تفریحبار از آغاز نوبت اول واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در مناطق پرخطر، همزمان با سراسر کشور از (2 تا 4 اردیبهشت) خبر داد و افزود: فلج اطفال یا پولیو میلیت یک بیماری ویروسی به شدت واگیردار است که عمدتاً کودکان و خردسالان را مبتلا می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان خاطرنشان کرد: این ویروس با ورود به بدن در روده تکثیر پیدا کرده و سپس با حمله به دستگاه عصبی موجب فلج شدن فرد می شود.

وی افزود: متاسفانه در مراحل اولیه آلودگی، بیش از 90 درصد مبتلایان علامتی نداشته و یا علامت خفیفی دارند که معمولاً مورد توجه قرار نمی گیرد و در درصد اندک باقی مانده نیز بیماری خود را با علایمی مانند تب، خستگی، سردرد، استفراغ، سفتی گردن و درد در اندام ها نشان می دهد.

بیماری ویروسی که موجب فلج شدن کودکان می شود

سلیمانی با اشاره به اینکه این بیماری فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است، اذعان کرد: بنا بر توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال، ضرورت دارد عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در دو نوبت انجام شود.

وی افزود: در این طرح تیم های عملیاتی به صورت خانه به خانه مراجعه کرده و واکسن خوراکی فلج اطفال توسط نیروهای مجرب شبکه، به کودکان زیر پنج سال گروه هدف (تیم های سیار و اتباع غیر ایرانی) خورانده می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان یادآور شد: نوبت دوم ایمن سازی تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال نیز از 30 اردیبهشت تا اول خردادماه امسال اجرا می شود.

پایان خبر تفریحبار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بیماری ویروسی که موجب فلج شدن کودکان می شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بیماری ویروسی که موجب فلج شدن کودکان می شود"، کلیک کنید.