تشدید نظارت دادگستری شهرستان شوش بر فعالیت کارخانه‌های تولید چوب منطقه

تشدید نظارت دادگستری شهرستان شوش بر فعالیت کارخانه‌های تولید چوب منطقه

به گزارش خبرگزاری تفریحبار: رییس دادگستری شهرستان شوش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تمام مراکز خرید چوب در منطقه نظارت و پایش می‌شود و با افرادی که اقدام به فروش چوب‌های قطع شده غیرقانونی از درختان و جنگل‌های کنند، در چارچوب قانون و در راستای حفظ حقوق بیت‌المال با آنان برخورد می‌شود. 

این مقام قضایی با اعلام برخورد قضایی با یکی ازشرکت‌های متخلف به اتهام خرید چوب قاچاق درختان منطقه از افراد سودجو، افزود: قاچاق چوب و قطع غیرمجاز درختان، از بین بردن ثروت ملی است که ضرر جبران‌ ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند. 

پیری خاطرنشان کرد: وجود شرکت‌های تولید چوب در منطقه اگرچه فواید و منافع اقتصادی و شغلی بسیاری برای استان دارد اما این شرکتها نباید به گونه‌ای عمل کنند که سبب ترغیب سودجودیان به قطع درختان و تخریب فضای جنگلی منطقه شود.

پیری با اشاره به شناسایی و دستگیری متخلفان و تشکیل بالغ بر 70 پرونده برای آنان، اظهار داشت:  در این خصوص شعبه ویژه‌ای در دادگستری تشکیل شده است. 

وی خواستار مشارکت مردم در تعامل با دادگستری شهرستان و نهادهای مربوطه از جمله نیروی انتظامی و ادارات محیط زیست و منابع طبیعی شد و افزود: با توجه به مصوبه جدید هیات وزیران مورخه 30/3/1403 در خصوص افزایش مبالغ جریمه نقدی موضوع ماده 42 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع، جریمه های سنگنینی برای قطع و تخریب درختان در نظر گرفته شده است که می‌تواند بازدارندگی بیشتری را به دنبال داشته باشد.

۴۶

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تشدید نظارت دادگستری شهرستان شوش بر فعالیت کارخانه‌های تولید چوب منطقه" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تشدید نظارت دادگستری شهرستان شوش بر فعالیت کارخانه‌های تولید چوب منطقه"، کلیک کنید.