جوانسازی پوست با کربن تراپی

 کربوکسی تراپی چیست؟ بهترین روش برای ترمیم پوست نواحی مختلف

شما هم به دنبال بهترین روش برای جوانسازی پوست هستید؟! این روزها اسم تکنیک های مختلفی برای زیبایی پوست به گوش می خورد. یکی از روش‌های تاثیرگذار در بهبود و ترمیم پوست روش کربن تراپی است. از این روش برای کاهش سلولیت و رفع تیرگی زیر چشم استفاده می‌شود. کربوکسی تراپی با افزایش جریان خون زیر پوست به درمان آن ناحیه کمک می‌کند. امروزه متخصصان زیبایی این روش را برای قسمت‌های مختلف بدن به کار می‌برند.

اگر قصد کربوکسی تراپی و ترمیم پوست خود را دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی با پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مشاوره داشته باشید. متخصص در مورد مناسب بودن این روش و نحوه درمان شما را راهنمایی می‌کند. در ادامه مطلب شما با کربوکسی تراپی، مزایا، عوارض و خطرات و قیمت این عمل زیبایی آشنا می شوید. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

جوانسازی پوست با کربن تراپی

کربن تراپی چیست؟

کربن تراپی یا کربن درمانی یک روش غیر تهاجمی برای جوانسازی و زیبایی پوست است. در این روش پزشک از طریق لوسیون، یک لایه کربن به ناحیه تحت درمان وارد می‌ کند. این کربن سلول‌ های مرده، چربی و آلودگی‌ های پوست را جذب می کند. متخصص پوست به لوسیون کربنی اجازه می‌ دهد تا به طور کامل خشک شود. سپس برای اینکه این روش درمانی با لیزر انجام می‌ شود چشم مراجعه کننده را می‌ پوشاند تا آسیب نبیند و لایه برداری پوست را با کمک لیزر انجام می‌ دهد.

لیزر به طور کامل آلودگی‌ ها و سلول‌ های مرده را از روی بدن و صورت پاک می‌ کند. لیزر مورد استفاده در کربن تراپی، لیزر پیشرفته Q-Switch Xlase است. از این روش برای همه افراد با هر سنی می‌ توان استفاده کرد و در کمترین زمان ممکن پوستی با طراوت، شاداب و صاف به آنها هدیه داد. کربن درمانی جزو درمان های غیر تهاجمی محسوب می‌ شود و لایه‌برداری آن ۴ برابر بیشتر از سایر روش‌ های لایه برداری خواهد بود.

از آنجایی که این روش عوارض بسیار اندک و تاثیر شگفت انگیزی دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. نحوه عمل کربن تراپی به این صورت است که به بازسازی کلاژن‌ ها می‌ پردازد و با این کار باعث یکنواخت شدن رنگ پوست، کاهش رنگدانه‌ ها، اسکارها و خطوط ریز خواهد شد. لیزر کربن درمانی ابتدا رنگدانه یا ملانین سلول‌ ها را مورد هدف قرار داده و آن ها را تجزیه می‌ کند.

سپس باعث ایجاد گرما در عمق لایه درم شده و موجب انقباض پوست و افزایش کلاژن آن می‌ شود. در کربن تراپی ابتدا لوسیون کربن را به طور کامل بر روی پوست اعمال می‌ کنند؛ سپس لیزر گرم کننده روی کار می آید. البته ممکن است این لیزر برای همه افراد به کار نرود و استفاده از آن تنها به نظر پزشک، نوع و مشکلات پوست بستگی دارد.

لیزر گرم کننده با هدف گرم کردن لوسیون کربنی و افزایش جذب ناخالصی‌ ها استفاده می‌ شود. یکی دیگر از لیزرهایی که در کربن درمانی به کار می‌ رود، لیزر پالسی است. لیزر پالسی برای تجزیه کربن موجود بر روی پوست استفاده می‌ شود. ذرات کربن نور این لیزر را جذب می‌ کنند و باعث از بین رفتن چربی‌ ها، آلودگی‌ ها و سلول‌ های مرده پوست می‌ شوند. در زمان انجام این درمان فرد بر روی پوست خود حالتی مانند نیشگون گرفتن یا سوزن سوزن شدن را تجربه خواهد کرد‌.

انواع کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی مزایای زیادی داشته و برای نواحی مختلف بدن و صورت کاربرد دارد. دکتر پوست و مو با توجه به ناحیه مورد نظر و شرایط بیمار می‌تواند از درمان با دی‌اکسید کربن استفاده کند. کربوکسی تراپی در موارد زیر کاربرد داشته و نتایج مطلوبی را ایجاد می‌کند.

۱: کربوکسی تراپی صورت

درمان با دی‌اکسید کربن در نواحی مختلف صورت کاربرد دارد. به عنوان مثال با تزریق دی‌اکسید کربن به نواحی اطراف چشم می‌توان تولید کلاژن را تحریک کرده و خطوط پنجه کلاغی و چین و چروک‌های ریز را از بین برد. همچنین حلقه تیره دور چشم بهبود پیدا کرده و رنگدانه‌های آن تغییر رنگ می‌دهند.

از درمان با دی‌اکسید کربن برای رفع خطوط پیشانی و خطوط اطراف دهان نیز استفاده می‌شود. این عمل با تحریک کلاژن پوست انجام شده و خطوط تا حدودی از بین می‌روند. افرادی که گونه‌های افتاده داشته و در این ناحیه چربی اضافی دارند، می‌توانند با کربوکسی تراپی گونه و از بین بردن سلول‌های چربی این مشکل را برطرف کنند.

۲: کربوکسی تراپی زیر چشم

حلقه تیره دور چشم معمولا به دلیل گردش خون ضعیف در این ناحیه ایجاد می‌شود. این شرایط باعث جمع شدن عروق می‌شود. تزریق گاز در پلک پایین این تجمع را کمتر می‌کند. در واقع تزریق دی‌اکسید کربن مقدار ارسال اکسیژن به این ناحیه را بیشتر کرده و افزایش اکسیژن باعث افزایش خونرسانی می‌شود. در این حالت رنگ مایل به آبی زیر چشم مایل به قرمز می‌شود.

کربوکسی تراپی باعث از بین رفتن تیرگی اطراف چشمکربوکسی تراپی باعث از بین رفتن تیرگی اطراف چشم شده و گردش خون را افزایش می‌دهد.

۳: کربوکسی تراپی واژن

یکی از سوالات پرتکرار در روش‌های زیبایی این است که کربوکسی تراپی بیکینی چیست؟ این روش بدون درد بوده و مشکلات واژن مربوط به افزایش سن، یائسگی، بارداری، استرس و شیمی درمانی را برطرف می‌کند. تزریق دی‌اکسید کربن در رفع مشکلاتی مانند درد هنگام مقاربت، تنگی واژن و بی‌اختیاری ادرار موثر است.

این روش برای افزایش ارگاسم نیز کاربرد دارد. در این ناحیه ۶ تا ۸ تزریق انجام می‌شود. با این عمل رشد مویرگ‌های جدید تحریک شده و جریان خون افزایش پیدا می‌کند. برخی افراد نیز به عمل زیبایی واژن روی می‌آورند. بیمار باید برای واژیلیفت واجد شرایط باشد. واژِیلیفت، تمایل به تنگ و جوان شدن واژن است. برای کربوکسی تراپی واژن، به جز دکتر پوست؛ بهتر است با دکتر زنان نیز مشورت کنید.

۴: کربوکسی تراپی مو

ریزش مو یا آلوپسی به دلیل ضعیف شدن گردش خون در این ناحیه ایجاد می‌شود. کربوکسی تراپی گردش خون را بهبود داده و باعث کاهش ریزش مو می‌شود. البته با این روش می‌توان ریزش را تا حدودی کمتر کرد. نباید انتظار رفع کامل مشکلات مربوط به مو را داشت. برای تداوم در رفع ریزش مو هر چند ماه یک بار باید تزریق دی‌اکسید کربن تکرار شود.

۵: کربوکسی تراپی ابرو

از کربوکسی تراپی برای رفع خطوط و چین و چروک اطراف ابرو و پیشانی استفاده می‌شود. با تزریق در این نواحی و صاف شدن پوست ابروها لیفت شده و کمی به سمت بالا می‌روند. البته درمان با دی‌اکسید کربن جایگزین روش‌های لیفت ابرو مانند لیفت با نخ یا جراحی لیفت نمی‌شود. اما می‌تواند تا حدودی مشکلات افتادگی ابرو و پیشانی را برطرف کند.

۶: کربوکسی تراپی استرچ مارک (ترک پوستی)

یکی از مشکلات پوستی ایجاد ترک پوستی یا به اصطلاح استرچ مارک است. علت این ترک‌های پوستی پارگی کلاژن پوست است. درمان با دی‌اکسید کربن باعث ایجاد کلاژن جدید می‌شود. این کلاژن به ضخامت پوست کمک کرده و ترک‌های پوستی را از بین می‌برد.

قیمت کربن تراپی

سوالی که پیش از اقدام برای کربن تراپی ذهن همه افراد را مشغول می کند، قیمت آن است. هزینه این روش به شرایط مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل متفاوت خواهد بود. اما توجه داشته باشید که قیمت کربن تراپی در مقایسه با روش‌ های درمانی مشابه مقرون به صرفه‌ تر است. برای اطلاع از هزینه نهایی این روش می توانید با پزشک خود مشورت کنید تا با بررسی نوع پوست و محل درمان، شما را از قیمت کربن تراپی مطلع سازد.

به طور کلی عوامل موثر بر قیمت کربن تراپی عبارتند از:

·         ناحیه تحت درمان

از کربن درمانی برای بخش‌ های مختلف بدن به منظور جوانسازی پوست می‌ توان استفاده کرد. همین مسئله باعث تفاوت در هزینه آن می‌ شود. بنابراین تعجب نکنید اگر مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای برخی نواحی بدن خود شدید.

·         دستمزد پزشک متخصص کربن تراپی

کربن تراپی باید توسط یک شخص متخصص و ماهر انجام شود؛ بنابراین باید در انتخاب پزشک نهایت دقت را به خرج دهید. تجربه و سابقه پزشکان در این زمینه متفاوت است و معمولا پزشکانی که تجربه بیشتری دارند، دستمزد بیشتری هم برای کار خود دریافت می‌ کنند. طبیعتا نتیجه‌ ای که از کربن درمانی این پزشکان به دست می‌ آید موثرتر خواهد بود.

·         تجهیزات و خدمات کلینیک کربن تراپی

نه تنها هزینه مورد نظر پزشکان برای انجام کربن درمانی متفاوت است؛ بلکه کلینیک‌ های زیبایی نیز هزینه متفاوتی در نظر گرفته‌ اند. این هزینه بر اساس تجهیزات کلینیک و خدماتی که به متقاضیان ارائه می‌ دهد تعیین می شود. در نتیجه اگر برای کربن درمانی پوست خود به کلینیک‌ های مجهز مراجعه نمایید، باید هزینه بیشتری برای خدمات پرداخت کنید.

·         موقعیت جغرافیایی مطب یا کلینیک

هزینه کربن تراپی در شهرها و استان‌ های مختلف متفاوت است؛ چرا که گرانی و تورم در کلان شهرها بیشتر خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید که معمولا کیفیت خدمات در شهرهای بزرگ بالاتر است و از جدیدترین متد و پیشرفته‌ ترین تجهیزات استفاده می‌ کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جوانسازی پوست با کربن تراپی" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جوانسازی پوست با کربن تراپی"، کلیک کنید.