خطر خرید لوازم آرایشی از دست فروش ها و زیر پله ای ها

سازمان غذا و دارو هشدار داد:

خطر خرید لوازم آرایشی از دست فروش ها و زیر پله ای ها

مدیرکل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: محصولات آرایشی بهداشتی از فرآورده های پرمصرف کشور هستند و به دلیل ارتباط مستقیم این محصولات با سلامت افراد، برخورداری از استانداردهای کیفی در آنها بسیار حایز اهمیت است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری تفریحبار، محمود آل بویه، در توضیح دلیل گرایش جامعه به لوازم آرایشی اظهار کرد: پاسخ این سوال به حوزه جامعه شناسی و فرهنگ باز می گردد ولی آنچه از ما به عنوان متولیان سلامت و مستقیم این حوزه انتظار می رود تضمین سلامت محصولات است؛ به این معنی که هم محصولات آرایشی و بهداشتی عاری از مواد مضر و ممنوعه در ترکیب خود باشند؛ هم فرآیند تولید و ساخت این فرآورده ها از استاندارد های کیفی لازم برخوردار باشد و  دیگر اینکه بازار مصرف معتبر و مطلوب در مورد آنها وجود داشته باشد.

وی افزود: شاید نیاز باشد در خصوص روش های متعارف و صحیح  استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی که بیشتر هم خانم ها به ویژه جوانان را هم دربر می گیرد از سوی متولیان فرهنگی اقداماتی انجام شود، اما ما هم وظیفه داریم در بحث مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و تقلبی هشدار های لازم را بدهیم که بار ها از طریق رسانه ها این کار را انجام داده ایم.

 این مقام مسیول با بیان اینکه آسان ترین راه برای اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی تهیه آنها فروشگاه های معتبر و داروخانه ها است تصریح کرد: لوازم آرایشی وارداتی نیز باید پروانه بهداشتی ورود و برچسب اصالت و سلامت کالا را داشته باشند.
 
مدیرکل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و داروی درادامه اظهار کرد: مردم باید برای مصرف لوازم آرایشی خارجی حتما به برچسب اصالتی که توسط سازمان غذا و دارو صادر می گردد، توجه داشته باشند.
 
وی یادآور شد: در موضوع حمایت از شرکت های تولید داخل، همواره سیاست های تشویقی را برای تولید کنندگان آرایشی و بهداشتی در نظر گرفته ایم و در سال های اخیر شرایط بگونه ای است  که محصولات ایرانی در رقابت با  فراورده های آرایشی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خطر خرید لوازم آرایشی از دست فروش ها و زیر پله ای ها" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خطر خرید لوازم آرایشی از دست فروش ها و زیر پله ای ها"، کلیک کنید.