سوره برای هوش کودک

آیا پدر و مادری را می شناسید که علاقه ای به تقویت هوش فرزندشان نداشته باشند، توجهی به مشکلات آن ها در مدرسه نکنند یا موفقیت آن ها در بزرگسالی برایشان اهمیتی نداشته باشد! بدون شک همه پدر و مادرها دوست دارند فرزندشان باهوش باشد و برای خود و موفقیت آن ها در آینده تلاش می کنند. واقعیت این است که هیچ مسیر مشخصی برای تضمین موفقیت والدین در این مسیر وجود ندارد اما دستورالعمل های علمی و اثبات شده ای هستند که می توانند شانس آن ها را برای تقویت هوش در کودکان چندین برابر کنند. آیا قول می دهید بعد از یادگیری این تکنیک ها، آن ها را امتحان کنید؟

سوره برای هوش کودک

تقویت هوش اجتماعی در کودکان

بر اساس یک مطالعه 20 سال که توسط محققان ایالتی پنسیلوانیا و دانشگاه دوک انجام شد دانشمندان فهمیدند ارتباط مثبتی بین مهارت های اجتماعی کودکان در مهدکودک و موفقیتشان در اوایل بزرگسالی وجود دارد. ست کامل تفنگ اسباب بازی شامل تفنگ، مهره ها، کلاه، دستکش، و دیگر لوازمی است که کودکان می توانند در بازی پلیس و دزد شرکت کنند . بر اساس این تحقیق اثبات می شود که آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان می توانند مسیر خوبی را برای آن ها در آینده باز کند به عنوان مثال شما می توانید به آن ها یاد دهید که چگونه مسایل و مشکلات را با دوستانشان حل کنند، وسایلشان را با آن ها به اشتراک بگذارند یا به اعضای خانه در انجام کارها کمک کنند.

بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه هاروارد انجام شد دانشمندان فهمیدند اجازه دادن به بچه ها برای اشتباه کردن به آن ها برای موفقیت بیشتر در آینده کمک می کند. البته منظور ما این نیست که بچه ها را رها کنید بلکه باید در عین محافظت از آن ها، اجازه دهید تا مشکلاتشان را حل کنند. این ترفند یک و هوش کودکان است. تحقیقات نشان می دهند خواندن و تقویت هوش ریاضی در کودکان، تاثیر زیادی بر موفقیتشان در سال های بعد دارد. حواستان باشد که در مقطع ابتدایی به بچه ها در انجام تکالیفشان کمک نکنید زیرا این کار مانع رشدشان می شود. به جای این کار آن ها را تشویق کنید تا از طریق روش های مختلف مسیولیت کارشان را به عهده بگیرند.

یک روش تقویت هوش کودکان “مدیریت ساعات تماشای تلویزیون” است. استفاده بیش از حد از تلویزیون با چاقی، مشکلات رفتاری و خواب نامنظم در دوران کودکی مرتبط است. بر اساس مطالعه ای که در سال 2017 انجام شد محققان فهمیدند بازی های تیراندازی علاوه بر اینکه به مغز آسیب می زند باعث از دست دادن سلول های مغزی می شود؛ به همین علت پزشکان و دانشمندان تاکید می کنند بچه ها هر بازی را انجام ندهند. بهترین کار این است که فرزندانتان را تشویق کنید تا به جای تماشای بی رویه تلویزیون یا بازی های موبایلی، برنامه نویسی/ مدل سازی سه بعدی و کارهای از این قبیل را یاد بگیرد.

آیا شما هم شنیده اید که بعضی از والدین به بچه ها می گویند تو بدون درس خواندن هم بسیار باهوشی! بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه استنفورد انجام شد دانشمندان فهمیدند تمجید از کودکان با جملاتی که بر هوش آن ها متمرکز است، می تواند باعث عملکرد ضعیفشان شود. خرید اسباب بازی وسایل پلیسی می تواند به کودکان امکان بیشتری برای تخیل و ایفای نقش در دنیایی که خودشان ایجاد می کنند، بدهد . شما می توانید به جای چنین صحبت هایی فرزندتان را بابت مشکلی که حل کرده، اراده، پشتکار یا سخاوتمندی که دارد تشویق کنید. یکی از روش های تقویت هوش در کودکان “دادن مسیولیت به آن ها” است. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد انجام کارهای خانه برای رشد کودکان مفید است.

این در حالی هست که بر اساس یک نظرسنجی انجام شده محققان فهمیدند حدود 28 درصد از والدین به طور منظم کارهای خانه را به فرزندشان محول می کنند و سایر والدین این کارها را خودشان انجام می دهند. جالب است که بدانید یافته های محققان نشان می دهد انجام کارهای خانه توسط کودکان 3 / 4 ساله می تواند باعث موفقیت آن ها در بزرگسالی شود. همانطور که می بینید این روزها والدین ساعات زیادی را با گوشی موبایلشان درگیر هستند و حواسشان از کارها و زندگی روزمره پرت می شود. طبیعتاً ما در دنیایی زندگی می کنیم که می توانیم به صورت 24 ساعت به اینترنت دسترسی داشته باشیم اما باید بدانید که چه زمانی ارتباطتان را با آن قطع کنید و تمرکزتان را روی خانواده و تقویت هوش کودکتان بگذارید.

بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه ایلینویز انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند کودکانی که در خانواده های پر تعارض بزرگ می شوند در مقایسه با کودکانی که والدینشان با هم کنار می آیند وضعیت بدتری دارند. فضای آرام، محبت آمیز و حمایت گر خانه یکی از پارامترهای اصلی برای داشتن فرزندانی سالم است. والدین مستبد، بیش از حد سخت گیر و والدین سهل گیر، بیش از حد نرم هستند. با توجه به اینکه کودک از والدینش الگو می گیرد پس به عنوان پدر و مادر باید هیجانات، درک اجتماعی و رفتارهای خودتان را مدیریت کنید تا فرزندتان چیزهای درستی را یاد بگیرد. شواهد قابل توجهی وجود دارد که فواید مطالعه و کتاب تقویت هوش کودکان را اثبات می کند.

با انجام این کار هنگامی که آن ها نوزاد یا خردسال هستند مهارت زبانی و شنیداری شان توسعه پیدا می کند، دایره لغاتشان قوی می شود، خلاقیتشان ارتقاء پیدا می کند، مهارت های شناختی آن ها بهبود می یابد و در نهایت باهوش تر می شوند. مادامی که فرزندتان کوچک است شما برایش کتاب می خوانید اما زمانی که بزرگ تر می شود باید از او بخواهید تا برای شما کتاب بخواند. این کار علاوه بر اینکه درک آن ها را گسترش می دهد باعث حفظ علاقه شان نسبت به مطالعه می شود. به طور طبیعی کودکان کاشفان کوچک و کنجکاو هستند و از طریق چیزهای زیادی را یاد می گیرند. هنگامی که با آن ها بازی بدون ساختار می کنید باعث تقویت رشد شناختی، اجتماعی و عاطفی آن ها می شوید.

بازی خلاقیت کودک را تقویت می کند، مهارت حل مسیله را به آن ها یاد می دهد باعث استقلالشان می شود. والدینی که به دنبال تقویت هوش و حافظه کودکان هستند، می توانند در موقعیت های مختلف با آن ها بازی کنند. بدون شک تماشای تقلای کودکان سخت و ناراحت کننده است اما اگر همیشه به آن ها برای حل مشکلشان کمک کنید هیچ گاه چیزی را یاد نمی گیرند. تحقیقات نشان می دهند شکست بهترین معلم است. بچه ها از اشتباهات و ناامیدی هایشان یاد می گیرند، رشد می کنند و در مراحل بعدی زندگی شان موفق می شوند. تا به حال درباره فواید فیزیکی ورزش به ویژه تمرینات هوازی چیزهای زیادی را شنیده ایم اما درباره تاثیری که این تمرینات بر تقویت هوش کودکان دارند چیز زیادی نمی دانیم.

اگر آن ها بیش از حد به دردسر میفتند باید راهنمایی شان کنید اما این به آن معنی نیست که فرصت اشتباه کردن را از آن ها بگیرید. قیمت باتوم پلیسی ممکن است در فروشگاه های مختلف متفاوت باشد، بنابراین مقایسه قیمت ها می تواند به خریداران کمک کند . اگر به دنبال تربیت فرزندان باهوش هستید حتماً این تمرینات را در برنامه روزانه تان بگنجانید. خواب کافی نقش مهمی در تقویت هوش کودکان پیش دبستانی دارد. تحقیقات نشان می دهند بین هوش و خواب همبستگی مستقیم وجود دارد. اگر به دنبال تربیت کودکان باهوش و موفق هستید باید مطمین شوید که آن ها به میزان کافی می خوابند. توصیه اغلب متخصصان آن به صورت زیر است:

  • نوزادان زیر 1 سال: 12-16 ساعت
  • کودکان 1-2 ساله: 11-14 ساعت
  • کودکان 3-5 ساله: 10-13 ساعت
  • کودکان 6-12 ساله: 9-12 ساعت
  • نوجوانان 13-18 سال: 8-10 ساعت

یکی از راه های تقویت هوش در کودکان اصلاح برنامه غذایی آن ها است. تغذیه خوب مزایای زیادی برای کودکان دارد به عنوان مثال:

  • انرژی آن ها را تثبیت کنید.
  • حواس آن ها را تقویت کنید.
  • نگرش های آن ها را یکنواخت کنید.
  • به آن ها کمک کنید تا قدرت عضلانی خود را حفظ کنند.

کلام آخر

در این مقاله راهکار تقویت هوش کودکان را با یکدیگر بررسی کردیم. در حال حاضر راه های زیادی برای تقویت انواع هوش در کودکان و تربیت فرزندان موفق وجود دارد فقط باید والدین آن ها را یاد بگیرند و در برنامه روزانه فرزندشان بگنجانند. تقویت هوش محدودیت زمانی ندارد و حتی افراد بزرگسال هم می توانند به تقویت هوششان کمک کنند اما بهتر است این کار از کودکی شروع شود. تقویت هوش در سنین پایین باعث موفقیت بیشتر در بزرگسالی می شود پس برای تربیت صحیح فرزندانتان وقت بگذارید. کودکانی که به اندازه کافی می خوابند عملکرد بهتری دارند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سوره برای هوش کودک" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سوره برای هوش کودک"، کلیک کنید.