صداوسیما در مسابقه 90 دقیقه ای 95 تبلیغ پخش کرد!

ماهرخ عباسپور: شب گذشته بازی نیمه نهایی دورتمند مقابل پاریسن ژرمن برگزار شد که تیم دورتمند با پیروزی یک بر صفر به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت. مسابقه ای که با یک دقیقه وقت اضافه در نیمه اول و 4 دقیقه وقت اضافه نیمه دوم 95 دقیقه طول کشید.

این بازی مانند تمام بازی های لیگ قهرمانان اروپا از شبکه سه سیما پخش پیش از شروع بازی یکی از برندهای ابزار آلات در تبلیغ pre-roll حدودا سی ثانیه ای مخاطبان را به تماشای بازی دعوت کرد.

همه چیز تا دقیقه دوم بازی عادی بود تا اینکه مخاطبان دوباره با معضل تبلیغات اشتباه و البته بسیار گل درشت در صداوسیما مواجه شدند. مسیله ای که پیش از این بارها درباره آن صحبت شده است و حتی در این گزارش «تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف سازی کند» از صداوسیما خواستیم تا شفاف سازی های لازم را انجام دهد که با دریافت بودجه 24 هزار میلیارد تومانی چه نیازی دارد تا بیش از 95 تبلیغ را در 95 دقیقه مسابقه نمایش دهد؟

53 تبلیغ از 29 برند به مدت 9 دقیقه و 43 ثانیه

بله درست خواندید، 95 تبلیغ! از تبلیغ های سه ثانیه ای تا 20 ثانیه ای که البته در 5 دقیقه وقت اضافه هیچ تبلیغی پخش نشد. زمان پخش فوتبال برای صداوسیمایی که حتی خودش هم با ارایه اعداد و ارقام آن هم پیش از عید نشان داده که پر ببینده ترین برنامه هایش مرتبط با فوتبال است، از فرصت لیگ قهرمانان اروپا استفاده کرده تا هر آنچه دلش می خواهد را به شکلی عجیب و نامرتب هنگام پخش این بازی تبلیغ کند. از تبلیغ تشک و ویفر گرفته تا بیمه و عصاره غذا و حتی لبنیات.

صداوسیما در مسابقه 90 دقیقه ای 95 تبلیغ پخش کرد!

برای توضیح دقیق تر باید گفت که در طول 46 دقیقه نیمه اول 53 تبلیغ از 29 برند پخش شد که 14 تبلیغ با نورپردازی در وسط زمین، 34 تبلیغ به صورت زیرنویس و 6 تبلیغ هم زیر آرم شبکه سه به نمایش درآمدند.

چهارده تبلیغی که با نورپردازی در میانه زمین به نمایش درآمد از دقیقه دوم بازی آغاز و تا دقیقه 15 ادامه داشت که در مجموع 77 ثانیه معادل یک دقیقه و 17 ثانیه به طول انجامید.

از دقیقه 21 بازی تا دقیقه 37 نیز تبلیغات زیر نویس به نمایش درآمد که در مجموع 450 ثانیه، معادل 7دقیقه و 30 ثانیه، صرف نمایش 34 تبلیغ شد و در نهایت نوبت به تبلیغ برند زیر آرم شبکه سه سیما رسید، این نوع از تبلیغ هم از دقیقه 40 آغاز و تا دقیقه 42 ادامه داشت که در مجموع 66 ثانیه صرف این نوع از تبلیغ شد.

7 دقیقه تبلیغ در نیمه 15 دقیقه ای

این در حالی است که در طول مدت بازی تنها 12 برند 36 دفعه در نیمه اول و 38 دفعه در نیمه دوم، در تبلیغات دور زمین به نمایش درآمدند.

سوت نیمه اول بازی با نتیجه صفر_صفر زده شد و مجدد 17 تبلیغ از همان برندهایی که در نیمه اول حضور پررنگی داشتند به مدت هفت دقیقه و چهار ثانیه به نمایش درآمد، پس از آن برنامه شروع شد، مجری نام حامی مالی برنامه را آورد، یک اجرای حدودا یک دقیقه ای روی آنتن زنده به نمایش درآمد آیتمی دو دقیقه ای از خیانت و وفاداری بازیکنان به نمایش درآمد که بعد از آن دوباره یک تبلیغ چند ثانیه ای پخش شد مجری صحبت کرد و با یک پری رول مخاطبان به دیدن ادامه مسابقه دعوت شدند.

در نیمه دوم اما تعداد تبلیغ ها به 42 عدد از همان 29 برند رسید. از دقیقه 52 تا 66 به مدت 29 ثانیه شش تبلیغ وسط زمین به نمایش درآمد. بعد از آن از دقیقه 66 تا 80 تقریبا 31 تبلیغ به مدت 416 ثانیه، معادل 6 دقیقه و 56 ثانیه به نمایش درآمد و در مرحله آخر نیز 5 تبلیغ به مدت 65 ثانیه پایین لوگوی شبکه سه به تصویر کشیده شد.

95 دقیقه مسابقه 18 دقیقه تبلیغات!

در واقع در یک جمع بندی برای این میزان از تبلیغات ضد تبلیغی که زیبایی شناسی نداشت، به دلیل نمایش دایم مخاطبان را کلافه کرده بود و جامعه هدف مشخصی هم نداشت باید گفت که در مدت 95 دقیقه مسابقه، 95 تبلیغ به مدت 18 دقیقه و 24 ثانیه به نمایش درآمد که 20 تبلیغ به مدت یک دقیقه و 47 ثانیه، با نورپردزای در میانه زمین، 65 تبلیغ به مدت 14 دقیقه و 26 ثانیه به صورت زیرنویس و در نهایت 11 تبلیغ پایین لوگوی شبکه سه به مدت دو دقیقه و 11 ثانیه به نمایش درآمد.

در نهایت باید گفت اگر تبلیغات بین دو نیمه را هم محاسبه کنیمبا نمایش 111 تبلیغ به مدت 25 دقیقه بازی بازگشت پاریسن ژرمن و دورتمند به پایان رسید اما نکته اساسی ماجرا این است که این میزان از تبلیغات با این کمیت و کیفیت به بازی های قبلی هم مرتبط می شود و همچنان توضیحی برای این میزان از تبلیغات و درآمد حاصل از آن وجود ندارد.

245245

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صداوسیما در مسابقه 90 دقیقه ای 95 تبلیغ پخش کرد!" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صداوسیما در مسابقه 90 دقیقه ای 95 تبلیغ پخش کرد!"، کلیک کنید.