طرح عفاف و حجاب به دنبال دستگیری و اقدامات قهریه نیست /اصرار بر هنجار شکنی را تحمل نخواهیم کرد

طرح عفاف و حجاب به دنبال دستگیری و اقدامات قهریه نیست /اصرار بر هنجار شکنی را تحمل نخواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری تفریحبار استان سمنان، سردار جلیل موقوفه یی در نشست هم اندیشی فرماندهی انتظامی استان با مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش استان سمنان ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن روز معلم گفت: محیط آموزشی و به ویژه مدرسه جایی است که انسان از نظر علم و اخلاق به تعالی می رسد و معلم در این مکان ها نقش مهندسی شخصیت انسان ها را دارد و به نوعی اوست که شالوده جامعه و روابط بین فردی را شکل می دهد.

وی در ادامه افزود: پیرو فرمایش فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی ) و حمایت و تاکید سران سه قوه و دستورات سلسله مراتب فرماندهی انتظامی کشور طرح عفاف و حجاب موسوم به طرح نورانی نور در سراسر کشور و همزمان در استان سمنان از 25 فروردین ماه امسال با هدف ارشاد و تذکر در زمینه رعایت قانون عفاف و حجاب و مقابله قاطعانه با هنجار شکنانه در این زمینه اجرایی شده است و بحمد الله تاکنون نتایج مثبت و سازنده ای به دنبال داشته و سبب ایجاد آرامش روانی خانواده ها شده است .

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه در این طرح از نیروهای آموزش دیده و زبده با سعه صدر و تاب آوری مناسب و بهره مند از توانایی های ارتباطی و روانشناختی استفاده شده است تصریح کرد: پلیس به دنبال پادگانی کردن یک محیط آموزشی و فرهنگی نیست و در زمینه قانون حجاب و عفاف مبنای دستگیری و اقدامات قهریه نداریم اما تکرار جرم و اصرار به هنجار شکنی و جریحه دار کردن عفت عمومی را به هیچ عنوان تحمل نخواهیم کرد و برابر قانون اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت

سردار موقوفه یی با تاکید بر اینکه در این طرح پلیس دست یاری گران از جامعه فرهیختگان، دانشگاهیان ، فرهنگیان را به گرمی می فشارد بیان داشت: بخشی از رفتارهای هنجار شکنانه در زمینه حجاب به سم پاشی و تزریق ناامیدی نسبت به خود، دیگران و آینده توسط دشمن در بین نوجوانان و جوانان است؛ نقش همه ما اینجا پررنگ تر و موثر تر خواهد بود که بتوانیم با ایجاد امید در بین جوانان و اقناع سازی نسبت به هنجارها و بایدها و نبایدهای مدنی جلوی روند قارچ گونه ی هنجار شکنی در بین جوانان را گرفته و وظیفه اجتماعی خود را در قبال آنها انجام دهیم.

فرمانده انتظامی استان با یادآوری این موضوع که 70 درصد جامعه هدف در طرح نور دانش آموزان و دانشجویان هستند از مسیولان و دست اندرکاران مراکز آموزشی و علمی خواست تا ضمن ارایه آموزش ها ، هشدارها و تبیین مسایل مربوط به قانون عفاف و حجاب ؛ تحرکات سازماندهی شده عده ای از افراد که کورکورانه از افکار و اندیشه های معاندان و دشمنان پیروی میکنند را به پلیس اطلاع دهند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرح عفاف و حجاب به دنبال دستگیری و اقدامات قهریه نیست /اصرار بر هنجار شکنی را تحمل نخواهیم کرد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرح عفاف و حجاب به دنبال دستگیری و اقدامات قهریه نیست /اصرار بر هنجار شکنی را تحمل نخواهیم کرد"، کلیک کنید.