طرز تهیه دمنوش بذر کتان برای لاغری نی نی سایت

تخم کتان نوعی دانه خوراکی زرد یا قهوه ای رنگ است که عمده کاربرد آن در صنعت روغن کشی است تخم کتان به انگلیسی Flaxseed گفته می شود. کتان دانه های روغنی ریزی است که مصرف آن برای سلامتی بسیار مفید است. از دانه های روغنی کتان با نام بذر کتان یا تخم بذرک نیز یاد می کنند. بذر کتان سرشار از امگا3 و فیبر است. امگا3 نوعی چربی طبیعی و سالم است که از بیماری های قلبی_عروقی و پوکی استخوان جلوگیری کرده و باعث رشد سلول های مغزی می شود. از طرفی نقش فیبر در بدن کاهش کلسترول خون، کمک به هضم غذا و کنترل و پیشگیری از دیابت نوع 2 است. خواص تخم کتان نیز بر همین پایه استوار است. بذر کتان باعث پیشگیری از انواع سرطان ها و کاهش فشار خون نیز می شود. طبع بذر کتان گرم و خشک است؛ هرچند روغن آن طبعی گرم و مرطوب دارد.

طرز تهیه دمنوش بذر کتان برای لاغری نی نی سایت

دانه کتان ابتدا در خاورمیانه کشف شد. اما در حال حاضر پرورش عمده آن به غیر از کشورهای آسیایی مثل چین و هند در کانادا، آمریکا، انگلستان و روسیه هم انجام می شود. کشت و رشد تخم کتان فصل مخصوص خود را دارد. بذر کتان در اواخر تابستان به خصوص شهریور ماه برداشت شده و مدت زمان رشد آن سه ماه است. تخم کتان به دو نوع قهوه ای و زرد طلایی پیدا می شود

.

“روغن کتان” یکی از قدیمی ترین روغن های تجاری در دنیاست و کاربرد های بسیار زیادی دارد.

تخم کتان همچنین از دیرباز در طب سنتی به صورت کامل یا کوبیده مورد استفاده قرار داشته و از جمله موارد استفاده از آن می توان به؛ درمان التهاب معده و

روده، درمان اختلالت تنفسی، عفونت، تب، روماتیسم و … اشاره نمود.

تخم کتان منبعی سرشار از مواد مغذی همچون فیبر، منیزیم، ویتامین B1، اسید چرب آلفا لینولنیک، و امگا 3 و منبعی غنی برای چربی سالم، آنتی اکسیدان، و فیبر است.

تخم کتان در کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان پروستات، سرطان سینه و بیماری های قلبی نیز موثر می باشد.

به جز مصرف خام و کوبیده تخم کتان و البته روغن کتان، از دم کرده این دانه خوراکی نیز با نام چای تخم کتان یا دمنوش بانوان دکتر بیز  استفاده می شود.

طرز تهیه دمنوش تخم کتان:

  1. برای تهیه دمنوش تخم کتان کافی است قبل از خواب حدود 3 قاشق غذاخوری تخم کتان را داخل یک فلاکس ریخته و حدود 1 لیتر آب جوش روی آن بریزید.
  2. در فلاکس را ببندید و روز بعد، قبل از هر وعده غذایی، یک فنجان از این دمنوش میل کنید.

خواص دمنوش تخم کتان:

  • مصرف دمنوش تخم کتان باعث طراوت و شادابی پوست و همچنین روشن شدن پوست صورت می شود.
  • این دمنوش برای افرادی که قصد کاهش وزن و سوزاندن چربی شکم دارند مناسب است زیرا مقدار زیاد فیبر در این دانه خوراکی باعث کاهش اشتها می شود.
  • دمنوش تخم کتان باعث پاکسازی روده و معده و نفخ شکم می شود.
  • نوشیدن این دمنوش گیاهی باعث رفع یبوست مزمن می شود.
  • با خوردن این دمنوش به جنگ خشکی پوست بروید.
  • نوشیدن این دمنوش در وعده صبحانه، باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و به سلامت سیستم گوارش کمک می کند.
  • وجود مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا-3، این دمنوش را در رده دمنوش های ضد سرطان (به خصوص سرطان روده و سینه) قرار می دهد.
  • نوشیدن این دمنوش از افزایش فشار خون در بیماران دیابتی جلوگیری می کند

فواید دمنوش رازیانه به حفظ سلامت کبد کمک می کند. کبد مسیول سم زدایی بدن است بنابراین نقش موثری در سوخت و ساز آن دارد. سلول های موجود در کبد چربی ها را می شکنند و به انرژیِ قابل استفاده تبدیل می کنند.

طریقه مصرف بذر کتان برای لاغری شکم

فواید و خواص بذر کتان بر هیچکس پوشیده نیست؛ این دانه های خوراکی که هزاران سال است در طیف وسیعی از مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از قدیمی ترین محصولات زراعی جهان است که در دو نوع طلایی و قهوه ای (قرمز) یافت می شود. بذر کتان حاوی مواد مغذی بسیاری نظیر کربوهیدرات، فیبر، پروتیین، تیامین، مس، منگنز، منیزیم، فسفر، سلنیوم، روی، ویتامین B6، آهن، فولات، اسیدهای چرب امگا3 و منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است که بصورت دانه خوراکی، پودر، روغن، قرص، کپسول و آرد مورد استفاده قرار می گیرد.

این دانه ها طبعی گرم و خشک دارند و طعم آنها ترد و آجیلی است که می توان به شکل های مختلف در سوپ، انواع غذاها، سالاد، اسموتی، انواع نوشیدنی ها و غیره استفاده کرد. تنها در یک قاشق غذاخوری از تخم کتان، 2 گرمفیبر وجود دارد که می تواند 5 درصد نیاز روزانه توصیه شده برای مردان و 8 درصد نیاز روزانه توصیه شده برای زنان را تامین کند. تخم کتان حاوی دو نوع فیبر: محلول و غیر محلول است، که توسط باکتری های موجود در روده بزرگ تخمیر شده و حرکات روده را منظم و روان می کند. فیبر محلول سرعت هضم را کاهش داده که به تنظیم خون و کاهش سطح کلسترول کمک می کند و فیبر نامحلول حجم مدفوع را افزایش داده که از ابتلا به یبوست جلوگیری می کند.

در هر صورت فیبر موجود در این دانه خوراکی معده را پر کرده و اشتها را سرکوب کرده و باعث می شود تا شما برای مدت طولانی احساس سیری داشته باشید و حجم کالری کمتری را دریافت کنید. بنابراین مصرف این دانه ها می تواند در کاهش وزن و تنظیم آن به شما کمک کند. همچنین تخم کتان منبع غنی از آلفا لینولنیک اسید است. بدن این اسید چرب غیراشباع ضروری را به اسیدهای چرب امگا 3 تبدیل می کند که ضد التهاب هستند و ممکن است به مدیریت وزن کمک کنند.

دمنوش جینسینگ

جینسینگ انواع مختلفی دارد که نوع آمریکایی و آسیایی آن مرسوم تر است. موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود و برای از دست دادن چربی های اضافی بدن مفید است. همچنین استفاده از آن در طول روز انرژی را بالا می برد و سبب می شود به راحتی ورزش کنیم.

جینسینگ به تعادل قند خون نیز کمک می کند. استفاده از این ماده در کنار سبک زندگی سالم (برنامه غذایی مناسب و ورزش) موثر است. تاکید می کنم تمام دمنوش های لاغری باید در یک برنامه غذایی سالم مصرف شوند تا اثرگذار باشند.

در نتیجه سوخت و ساز بدن را بالا می رود و اشتها تنظیم می شود. دمنوش قاصدک و نعناع به هضم و جذب مواد مغذی کمک می کند و دمنوشی قدرتمندی برای محافظت از کبد است.

استرس و اضطراب از عوامل بی خوابی هستند. از طرفی خواب نامنظم سبب افزایش وزن می شود. دمنوش مفرح اعصاب  آنتی اکسیدان بالایی دارد که به دفع چربی ها و بافت های مرده کمک می کند.از همه مهم تر اینکه یک آرامش بخش قوی است و موجب جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا می شود. این موضوع به خودی خود در کنترل اشتها بسیار موثر است. به همین دلیل اگر در کنار یک رژیم غذایی استاندارد مصرف شود، یک دمنوش برای لاغری شکم و پهلو خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرز تهیه دمنوش بذر کتان برای لاغری نی نی سایت" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرز تهیه دمنوش بذر کتان برای لاغری نی نی سایت"، کلیک کنید.