نظرات در مورد قارچ گانودرما

چیست و چه خواصی دارد؟ فواید قارچ گانودرما برای سلامتی چیست؟ قارچ گانودرما را چطور مصرف کنیم؟ اثراث جانبی قارچ گانودرما چیست؟ در این مقاله بهترین فواید و خواص قارچ گانودرما را معرفی کرده ایم و در ادامه طریقه مصرف قارچ گانودرما و همچنین اثرات جانبی قهوه فوری لاته برای ترک اعتیاد را خواهید خواند. آیا تا بحال اسم قارچ گانودرما را شنیده اید؟ من مطمینم که بسیاری از شما از خواص این قارچ شگفت انگیز اطلاع کافی ندارید. در ادامه با قارچ گانودرما بیشتر آشنا شوید. قارچ گانودرما پیش از این به عنوان «گیاه توانمند معنوی» و «قارچ ده هزار ساله» شناخته می شد. قارچ گانودرما () که به اسم قارچ ریشی () شناخته می شود، غذایی با بیشترین مقدار آلکالین در جهان است. اسم علمی این قارچ، لوسیدوم گانودرماست و گونه ای از قارچ های قرمز است.

نظرات در مورد قارچ گانودرما

گانودرما یا همان قارچ گانودرما چیست؟

پیشینه نوشتاری به قدمت بیشتر از 200 سال دارد و محترم ترین گیاه دارویی در پزشکی سنتی چین است. افراد ثروتمند در زمان های گذشته از این قارچ شگفت انگیز برای به دست آوردن جاودانگی و آرامش استفاده می کردند. پژوهشگران در چین و ژاپن یافته اند که اسیدگانودریک که در گانودرما وجود دارد جریان خون را بهبود بخشیده و جذب اکسیژن را در ماهیچه قلب کاهش می دهد. همچنین کلسترول را کاهش داده و از تجمع پلاکتی جلوگیری می کند که اغلب باعث حمله قلبی می شود. قارچ گانودرما اکنون به اسم «پادشاه گیاهان دارویی» شناخته می شود. افراد بر این باورند که گانودرما سلامت را بهبود بخشیده و باعث طول عمر می شود. از قارچ گانودرما به مدت زیادی در پزشکی سنتی چین برای درمان بیماری هایی مانند درد، سرطان و یا بیماری های کبد استفاده می شده است. همچنین برای برخی بیماری های عصبی و روانی نیز تجویز شده است.

چند نکته جالب درباره قارچ گانودرما:

  • این قارچ در شش رنگ موجود است اما نوع قرمز آن معمولاً کشت شده و استفاده می شود.
  • قارچ ریشی در آشپزی استفاده نمی شود زیرا بسیار تلخ است.
  • احتمالاً شما نمی توانید قارچ گانودرما را در میوه فروشی و یا سوپرمارکت پیدا کنید.
  • از قارچ گانودرما تنها برای کاربردهای پزشکی استفاده می شود.
  • قبلاً گانودرما تنها به صورت وحشی رشد می کرد اما اکنون در مزارع و باغ های مخصوصی کشت می شود.
  • قارچ گانودرما با استفاده از روش کشت بافت، کشت می شود. این فرایند از تکنیک جدایی سانتریفوژ برای نگهداری مواد مغذی استفاده می شود.

گانودرما از تولید پلاک در رگ ها جلوگیری می کند. پلاک با باریک کردن مسیر رگ ها باعث محدود شدن جریان خون شده و باعث تصلب شریان می شود. در پژوهشی که انجام شده، مصرف گانودرما به مدت 2 هفته می تواند فشارخون را به مقدار زیاد کاهش دهد. عصاره گانودرما می تواند از واکنش های آلرژیک مختلف مانند آسم و درماتیت جلوگیری کند. تریتپنز که یک ترکیب موجود در گانودرماست، اثرات ضدویروس و ضدآلرژی دارد. این ماده از انتشار هیستامین جلوگیری می کند و این ماده را مناسب برای آلرژی می کند. پلی ساکاریدها توانایی آنتی بادی ها برای جنگ با باکتری ها و ویروس ها که باعث واکنش های آلرژیک می شوند را بهبود می بخشند. گانودرما برای درمان آلرژی های ناشی از شوک اتوپیک، درماتیت، تب یونجه و آلرژی های غذایی و دارویی مناسب است.

این گیاه قوی می تواند کبد را از آسیب های ناشی از عوامل فیزیکی و بیولوژیکی حفظ کند. همچنین الکل ناشی از و سیروز کبدی را درمان می کند. گانودرما می تواند به افراد در مراحل اولیه بیماری کبد الکلی و به خصوص کسانی که از دست دادن عملکرد کبد را تجربه نکرده اند، کمک کند. همچنین به بیمارانی که از هپاتیت ب و آنزیم کبد بالا رنج می برند نیز کمک می کند. حذف هپاتیت ب از بدن بسیار سخت است و احتمال بازگشت آن بعد از درمان بالاست. ترکیبات قوی موجود در گانودرما، حذف داروها و مواد شیمیایی ذخیره شده در کبد را سرعت می بخشد. آنتی اکسیدان های موجود در گانودرما با رادیکال های آزاد می جنگند و بازتولید کبد را بهبود می بخشند. مقدار مصرف گانودرما به عوامل مختلفی مانند سن، سلامت و دیگر شرایط بستگی دارد. 2.6 گرم از عصاره گانودرما می تواند همراه با وعده های غذایی و سه بار در روز مصرف شود.

مقدار مصرف قارچ گانودرما

برای بزرگسالانی که سرطان، هپاتیت مزمن و دیابت دارند، 600 تا 800 میلی گرم باید هر روز مصرف شود. برای فشارخون بالا، 55 میلی گرم گانودرما توصیه می شود. برای درمان بیماری پروتیین در ادرار، 100 گرم از گانودرما که در 300 میلی لیتر آب جوشانده شده، توصیه می شود. طریقه مصرف قهوه گانودرما : به گفته برخی از کارشناسان بهترین روش مصرف قهوه سوپریم برای زگیل تناسلی به صورت چای و دمنوش، هر روز صبح ناشتا و با معده خالی می باشد. با وجود اینکه قارچ گانودرما خوراکی است، اما به دلیل مزه ی تلخی که دارد بیشتر به صورت خشک شده، پودر، تنتور و چای استفاده می شود. در طب سنتی چینی قارچ گانودرما را به طور کامل خشک کرده و سپس به قطعات کوچک خرد می کنند و از آن برای تهیه سوپ، قهوه و دمنوش قارچ گانودرما استفاده می کنند.

مصرف بیش ازحد گانودرما می تواند باعث شیوعبا قارچ گانودرما چه قدر آشنایی دارین؟ احتمالا اسمش رو زیاد شنیده باشین و دوست داشته باشین در موردش بیشتر بدونین. قارچ گانودرما که اسم چینی اون لینگ زی هست، در ژاپن به اسم ری شی و در کره به اسم یونگ زهی شناخته میشه. این قارچ سال هاست در جایگاهی ویژه داره و برای درمان و بهبود خیلی از بیماری ها استفاده میشه. اما همون طور که خیلی پرطرفداره، مخالف های زیادی هم داره. و خیلی ها اون رو مضر و یا بی فایده می دونن. از اون جایی که پرورش قارچ گانودرما در ایران امکان پذیره و امروزه طرفدارای گانودرما هم زیاد شده، من قصد دارم در قالب یه مقاله به طور مفصل بهش بپردازم. خب این قارچ خواص و مضراتی داره و لازمه مقدار و طریقه مصرف اون رو بدونین. پس به طور کامل در مورد همه این مطالب صحبت می کنم. امیدوارم براتون مفید باشه.

قارچ رِی شی یا گانودرما چیست؟

از خواص درمانی این قارچ خودرو برای اولین بار در آسیای شرقی استفاده شد. ولی حالا این قارچ برای مردم تمام دنیا شناخته شده است، آن را در مزارع پرورش قارچ کشت می کنند و از خواص کم نظیرش بهره می برند. قارچ گانودرما که به اسم “جان افزا” هم معروف است، بافتی سفت، براق و چوب مانند دارد. رنگ قرمز این قارچ در لبه ها کم رنگ تر شده و به نارنجی متمایل می شود. دارای هاگدانی قهوه ای رنگ بوده و بیشتر روی چوب ها و یا با تکنیک های خاص مزارع پرورش قارچ رشد می کند. طریقه مصرف قارچ گانودرما یا ری شی روش های مختلفی دارد که می تواند باعث بهبود و درمان بیماری ها و یا تشدید آن و ایجاد عوارض جانبی شود. در ادامه این مقاله به بررسی برخی از فواید قارچ گانودرما می پردازیم.

خواص قارچ گانودرما و میزان تاثیرگذاری آن : برخی از ویژگی ها و خاصیت های این قارچ در مطالعات و آزمایشات اخیر به اثبات رسیده است. اما به طور قطع نمی توان از تاثیر گذاری و سودمندی این قارچ به صورت یکسان برای همه افراد اطمینان داشت. با این حال دانستن مزیت های مصرف این گیاه بومی آسیایی خالی از لطف نیست. از خواص قارچ گانودرما می توان موارد زیر را نام برد: یکی از خاصیت های قارچ گانودرما آنتی اکسیدانی و کاهش التهاب است. گفته می شود که از این قارچ به عنوان دارویی برای کاهش التهاب و بهبود بیماری های مرتبط با آن استفاده می شود. در بعضی موارد دیده شده که با 14 روز مصرف از این قارچ بهبودی حاصل شده اما در بعضی موردهای دیگر پس از 12 هفته هم نتیجه ای مشاهده نشده است.

آخرین و به نوعی مهم ترین ویژگی قارچ گانودرما این است که می تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری ها مقاوم کند. آزمایشات اولیه ی صورت گرفته بر روی این قارچ نشان می دهد که قارچ گانودرما می تواند تعداد و فعالیت گلبول های سفید خون را افزایش دهد. به همین ترتیب این سلول ها با بیماری هایی از قبیل ، عفونت ها، بیماری های کلیوی و بیماری های مربوط به کبد مقابله می کنند. عصاره این قارچ ترکیبات خاصی دارد که کارکرد گلبول های سفید خون را بهبود می بخشد. از این رو با عفونت های مالاریایی، بیماری های قارچی و التهاب های بدن مقابله می کند. به طور کلی قارچ گانودرما به عنوان دارویی مفید در طب سنتی شناخته می شود. اما برای اطمینان از تمام خاصیت های آن نیاز به آزمایشات بیشتر است و این قارچ به تنهایی نمی تواند باعث درمان بیماری ها شود.

در ادامه به عوارض مصرف این قارچ اشاره خواهیم کرد. عوارض مصرف قارچ گانودرما چیست؟ مصرف قارچ گانودرما در طولانی مدت ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. برخی از افرادی که این قارچ را به صورت پودر و یا بیش از یک ماه متوالی مصرف کرده اند، دچار عارضه شده و یا بیماریشان تشدید شده است. توصیه می شود از این قارچ دو هفته قبل از عمل جراحی پرهیز شود. چرا که ممکن است خطر خونریزی را بالا ببرد. هم چنین کسانی که بیماری های خود ایمنی دارند، احتمال تشدید بیماری برایشان وجود دارد. مصرف قارچ گانودرما در بارداری و یا دوران شیردهی توصیه نمی شود. و بهتر است در این مورد احتیاط شود. افرادی که فشار خون پایینی دارند باید از مصرف این قارچ پرهیز کنند.

هم چنین این قارچ نباید با داروهای مرتبط با درمان فشار خون مصرف شود. چون خود قهوه به طور طبیعی فشار خون را کاهش می دهد. پس مصرف قهوه فوری موکا برای زگیل تناسلی برای کسانی که فشار خون پایینی دارند و یا از داروهای کاهش دهنده فشار خون استفاده می کنند میتواند خطر ناک باشد. هم چنین قارچ گانودرما نباید به همراه داروهایی که باعث جلوگیری از انعقاد خون می شوند، مصرف شود. مقدار و طریقه مصرف قارچ گانودرما به چه صورت است؟ از نظر علمی مقدار مصرف توصیه شده ای برای این قارچ وجود ندارد. میزان مجاز برای مصرف قارچ گانودرما به سن، وضعیت و شرایط سلامتی بدن، شکل مصرفی این قارچ و… بستگی دارد. طعم و مزه این قارچ چندان خوشایند نیست. اما می توان آن را به سه صورت خام، عصاره و پودر مصرف کرد. در کشورهای مختلف از این قارچ در ترکیب با خوراکی های دیگر استفاده می شود.

قارچ گانودرما به صورت تازه را می توانید بین 25 تا 100 گرم در روز مصرف کنید. اما این میزان در عصاره گانودرما، فقط 1.5 تا 9 گرم است. هم چنین مکمل هایی وجود دارند که در آن ها این میزان ممکن است متغیر باشد. اما در حالت کلی مصرف این قارچ به صورت پودر از گیاه تازه ی آن رایج تر است. طریقه مصرف قارچ گانودرما گوناگون است. اما می توان آن را به صورت ترکیب شده با دیگر گیاهان و یا قهوه گانودرما مصرف کرد. بهتر است این قارچ را با شکم خالی و در چهار وعده، در مجموع به مقدار حدودا 2.5 گرم در روز مصرف کنید. خوشبختانه بیشتر این اثرات جانبی موقتی بوده و در طول زمان از بین می روند. با نظارت پزشکی مناسب، شما می توانید این اثرات جانبی را کاهش دهید.

قبل از مصرف گانودرما بخوانید:

  • گانودرما می تواند با برخی از داروهای تجویزی واکنش دهد.
  • افرادی که داروهای غلظت خون مصرف می کنند باید از مصرف گانودرما به دلیل خطر افزایش خونریزی پرهیز کنند.
  • برخی از داروهایی که می توانند با گانودرما تداخل داشته باشند عبارتند از آسپرین، پلاویکس، هپارین و کومادین. دیگر داروها مانند کاپتوپریل، لوسارتان، انالاپریل، دیلتیازم، فوروسمید و هایدروکلروتیازید نیز مشکل دارند.
  • اگر برای فشارخون بالا دارو مصرف می کنید نیز از گانودرما استفاده نکنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نظرات در مورد قارچ گانودرما" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نظرات در مورد قارچ گانودرما"، کلیک کنید.