وزارت ورزش 140 روز بدون معاون همگانی

وزارت ورزش 140 روز بدون معاون همگانی

پس از تغییرات انجام شده در سطح معاونین وزیر ورزش و جوانان، حدود 140 روز است که این وزارتخانه بدون معاون توسعه ورزش همگانی، فعالیت می کند.

به گزارش تفریحبار، با وجود آن که کیومرث هاشمی یکی از حامیان ورزش همگانی است و از همان ابتدا که بر مسند وزارت نشست توسعه ورزش همگانی را یکی از برنامه های خود عنوان کرد اما حدود 140 روز از زمانی که وزارت ورزش و جوانان بدون معاون توسعه ورزش همگانی فعالیت می کند، می گذرد.

هفتم بهمن ماه سال گذشته بود که کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در احکامی جداگانه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و هم چنین معاون امور جوانان را منصوب کرد و تا آن زمان سینا کلهر به عنوان معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان مشغول به فعالیت بود که در این تاریخ با تصمیم وزیر به معاونت امور جوانان کوچ کرد.

همان زمان این شایبه مطرح شد که تصمیم وزارت ورزش و جوانان انحلال معاونت امور فرهنگی و توسعه همگانی و ادغام این معاونت با معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای یا معاونت توسعه ورزش بانوان است؛ موضوعی که بلافاصله با واکنش وزارت ورزش و جوانان مواجه و این وزارتخانه اعلام کرد معاونت فرهنگی با معاونت قهرمانی تلفیق می شود و معاونت توسعه ورزش همگانی به قوت خود باقی است.  

شایبه انحلال معاونت همگانی از کجا نشات گرفت؟

گفتنی است در متن بند 13 حکم ابلاغی وزیر ورزش و جوانان برای شروین اسبقیان، معاون قهرمانی و توسعه ورزش حرفه ای آمده بود: «تا تصویب ساختار جدید، برنامه ریزی و ساماندهی امور فرهنگی در کلیه حوزه های ورزشی و اهتمام جدی به تقویت و ارتقاء بسترهای فرهنگی و اخلاقی در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای و نظارت بر برنامه های فرهنگی فدراسیون ها، ادارات کل استانی و ستاد وزارت به عهده این معاونت خواهد بود.»

از مدت ها قبل سازمان اداری و استخدامی ایراداتی را نسبت به چارت فعلی وزارت ورزش و جوانان و مازاد بودن یک معاونت در این وزارتخانه مطرح کرده بود و حتی در برهه ای درباره اختصاص بودجه به وزارت ورزش نیز مشکلاتی ایجاد شد و طبق قانون باید تعداد معاونت های وزارت ورزش و جوانان از شش به پنچ معاونت کاهش می یافت و با توجه به سطح اهمیت “معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای”، “معاونت توسعه مدیریت و منابع”، “معاونت پارلمانی، حقوقی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان” و “معاونت امور جوانان” برای متولیان ورزش کشور به نظر می رسید تنها معاونت های در دسترس برای انحلال، “معاونت توسعه ورزش بانوان” یا “معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی” است، بنابراین با توجه به ایراد وارد شده در مورد تعداد معاونت های وزارت ورزش و این که یکی از این معاونت ها باید حذف و منحل شود صحبت از این بود که معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی قرار است به یک مرکز تبدیل شده و به عنوان زیرمجموعه معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای فعالیت خود را دنبال کند.

در نهایت نیز تصمیم وزیر ورزش و جوانان مبنی بر انتصاب معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و هم چنین معاون امور جوانان وزارت ورزش و تصمیم گیری نکردن کیومرث هاشمی در خصوص معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی این شایبه را قوت بخشید که دیگر قرار نیست شاهد انتصاب معاون در این حوزه باشیم.

وزارت ورزش واکنش نشان داد

وزارت ورزش و جوانان نیز ضمن اعلام مراتب قدرشناسی از دغدغه مندی وحساسیت رسانه ها وکارشناسان  ورزشی نسبت به دو حوزه فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در واکنش به مسایل مطرح شده در پی انتشار خبری در برخی از رسانه ها مبنی بر حذف معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از چارت سازمانی وزارت ورزش و جوانان، اعلام کرد: در حوزه برنامه ریزی و سیاست گذاری با توجه به ماهیت فرهنگی بودن ورزش و اهمیت این مقوله در دولت مردمی این حوزه فعالیت خود را با قوت زیر نظر معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای ادامه خواهد داد. در بخش توسعه ورزش همگانی نیز مطابق با چارت جدید سازمانی این حوزه منطبق با آیین نامه اجرایی قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان فعالیتهای خود را تحت عنوان معاونت توسعه ورزش همگانی با قوت پیگیری می کند.

140 روز بدون معاون ورزش همگانی

پس از انتصابات صورت گرفته از سوی وزیر ورزش و جوانان، 9 بهمن ماه سال گذشته کیومرث هاشمی در مورد سرنوشت معاون توسعه ورزش همگانی به رسانه ها اعلام کرد: معاونت توسعه ورزش همگانی از معاونت های مهم است و به زودی معاون توسعه ورزش همگانی تعیین می شود. در دو معاونت تغییرات داشتیم و باید بدانیم معاونت توسعه ورزش همگانی از معاونت های مهم است و در اولین فرصت معاون همگانی تعیین می شود. در حال چینش تیم مدیریتی خودمان هستیم تا کار را پیش ببریم. معاون توسعه ورزش همگانی حذف نشده و یکی از معاونت های مهم است که تقویت می شود.

با این وجود حدود 140 روز از فعالیت وزارت ورزش و جوانان بدون معاونت همگانی می گذرد و باید منتظر ماند و دید چه زمانی در خصوص انتصاب معاون توسعه ورزش همگانی تصمیم گیری خواهد شد؟

پایان خبر تفریحبار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وزارت ورزش 140 روز بدون معاون همگانی" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وزارت ورزش 140 روز بدون معاون همگانی"، کلیک کنید.