سفرهای دریایی در سال گذشته 17 درصد رشد کرد

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛

سفرهای دریایی در سال گذشته 17 درصد رشد کرد

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از رشد 17 درصدی سفر های دریایی در سال 1402 در مقایسه با سال پیش از آن خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری تفریحبار، علی اکبر مرزبان امروز در نشست خبری تشریح برنامه های طرح تسهیل سفر های دریایی نوروز 1403 افزود: علت اصلی رشد سفر ها در سال 1402، پشت سر گذاشتن پاندومی کرونا بود.

وی بیان داشت: پیش بینی می شود در نوروز 1403 رشد سه تا پنج درصدی در سفر های نوروزی شاهد افزایش حمل و نقل دریایی باشیم.

مرزبان خاطرنشان کرد: در سال 1402 بیش از 6.5 میلیون نفر سفر دریایی و گردشگری به ثبت رسید که 3.5 میلیون سفر مربوط به سفر دریایی (از سرزمین اصلی به سمت جزایر و برعکس) و بقیه سفر گردشگری (از مبادی مجاز سواحل با سفر شدن به قایق ها و شناور ها و دور زدن در سواحل) بود.

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در سالی که گذشت 18 فروند کشتی در دریای خزر و سه فروند کشتی در آب های خلیج فارس تحت پرچم کشورمان اضافه شد که سبب افزایش 760هزار تنی تناژ ناخالص کشور شد.

وی گفت: ظرفیت ناوگان ملی دریایی کشور در بخش بار کشور افزایش یافته و با افزایش 18 فروند کشتی در دنیای خزر و 3 فروند در خلیج فارس از رتبه 17 در جهان به رتبه 16 جهانی ارتقا یافته است.

مدیریت سوانح پیش بینی شده

در ادامه نادر پسنده مدیر کل ایمنی و حفاظت، دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: 7 مرکز فرعی و 13 مرکز اصلی برای مدیریت سوانح پیش بینی شده و همیاران ناجی در این طرح کمک کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1402 حدود 1 هزار و 378 نفر در دریا نجات داده شده اند و از آمار نجات یافتگان دریافتیم 70 درصد نجات یافتگان مربوط به سفر های غیرمجاز دریایی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سفرهای دریایی در سال گذشته 17 درصد رشد کرد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سفرهای دریایی در سال گذشته 17 درصد رشد کرد"، کلیک کنید.