مواضع امام راحل در برابر آمریکا و استکبار جهانی، قاطع و شجاعانه – خبرگزاری تفریحبار | اخبار ایران و جهان

مواضع امام راحل در برابر آمریکا و استکبار جهانی، قاطع و شجاعانه - خبرگزاری تفریحبار | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری تفریحبار، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر عصر سه شنبه در ویژه برنامه گرامیداشت قیام 15 خرداد در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: پهلوی اول در راستای هدف استکبار به دنبال تهی کردن جامعه ایران از فرهنگ دینی بود اما به دلیل ریشه دار بودن مرجعیت در کشور، موفق به اجرای این نقشه شوم نشد و به همین دلیل تضعیف روحانیت را هدف گذاری کرد.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بیان کرد: امام راحل در 60 سال قبل با هوشیاری و با افشای نقشه استکبار در جمع مردم اعلام کردند که پهلوی دوم مجری نقشه آمریکا است.

وی گفت: پهلوی دوم پس از این سخنان امام راحل، ایشان را دستگیر کرد که اطلاع عمومی از این اتفاق، موجب قیام مردم در نقاط مختلف کشور شد و اقدام متقابل عمال رژیم پهلوی به کشتار گسترده مردم منجر گردید تا جایی که به گواه تاریخ جنازه ها با کامیون جمع آوری و حکومت نظامی در کشور اعلام شد.

قاضی عسگر افزود: امام راحل تا 16 فروردین 1343 در زندان بود اما شاه به دنبال نهضت و قیام مردم، ایشان را آزاد کرد که حضرت امام پس از آزادی، 15 خرداد را با توجه به اهمیت آن و فجایع گسترده ناشی از کشتار مردم برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: امام راحل 60 سال قبل و با دوراندیشی اعلام کردند همه گرفتاری های ما از آمریکا و اسراییل است.

وی ادامه داد: امام راحل تا پایان عمر پربرکت خود دست از مبارزه برنداشت و برای آگاه سازی مردم تلاش کرد.

قاضی عسگر اظهار کرد: زمینه سازی پیروزی انقلاب اسلامی با هدایت حضرت امام خمینی (ره) از خرداد 1342 آغاز شد و با درایت ایشان به پیروزی رسید.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: انقلاب اسلامی با تقدیم هزاران شهید به پیروزی رسید و اکنون نیز برای ادامه مسیر پرافتخار جمهوری اسلامی باید همه ما پشتیبان مقام معظم رهبری که همانند امام خمینی (ره) در برخورد با استکبار شجاع و قاطع هستند، باشیم.

وی اضافه کرد: با ولایت مداری باید این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل کرد.

قاضی عسگر به اتفاقات سرزمین های اشغالی اشاره کرد و گفت: اسراییل و گنبد آهنین مورد ادعای آنان در محاصره مقاومت اسلامی قرار گرفته و پس از هشت ماه نتوانستند نوار غزه را در دست بگیرند.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ادامه ضمن تسلیت شهادت آیت الله رییسی گفت: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع رییس دولت سیزدهم بیانگر محبوبیت رییس جمهور شهید است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مواضع امام راحل در برابر آمریکا و استکبار جهانی، قاطع و شجاعانه – خبرگزاری تفریحبار | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مواضع امام راحل در برابر آمریکا و استکبار جهانی، قاطع و شجاعانه – خبرگزاری تفریحبار | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.