تاکید بر اجرای برنامه های پرمحتوا، وحدت بخش و مردمی به مناسبت دهه امامت و ولایت

تاکید بر اجرای برنامه های پرمحتوا، وحدت بخش و مردمی به مناسبت دهه امامت و ولایت

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تاکید بر لزوم هماهنگی و هم افزایی میان تمامی ظرفیت ها و برگزار کنندگان برنامه های دهه امامت و ولایت گفت: برنامه های این دهه باید مردمی، پرمحتوا و وحدت آفرین باشد.

به گزارش تفریحبار، سومین جلسه بزرگداشت دهه امامت و ولایت امروز چهارشنبه 23 تیرماه با حضور رییس و اعضای این ستاد و همچنین حضور برخط روسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در دفتر مرکزی این شورا برگزار شد.

 در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رییس ستاد دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید سعید غدیر با اشاره به سیاست های کلی این ستاد گفت: مردمی بودن برنامه ها، ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان همه دستگاهها و ظرفیت های کشور، وحدت آفرینی و تولید محتوای غنی از مهمترین سیاست های این ستاد است که لازم است در تمامی اقدامات و برنامه های مرنبط با این دهه مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی توضیح داد: برنامه های دهه امامت و ولایت در همه استان ها، شهرها و روستاهای مختلف باید با مشارکت گسترده اقشار مختلف جامعه و به صورت مردمی برگزار شود.

رییس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت با اشاره به استقبال گسترده از برنامه ها و ارادت قلبی مردم به حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام)  گفت: هرساله همزمان با دهه امامت و ولایت، موجی از نذورات مردمی و سفره های اطعام در شهرها و مناطق مختلف کشور برپا می شود که لازم است از این اقدامات حمایت شده و به نحو شایسته مدیریت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در ادامه ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان ظرفیت های مختلف کشور را از دیگر سیاست های ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت برشمرد و اظهار داشت: هماهنگ کردن برنامه ها در تمامی استان ها و دستگاه های مختلف و گروه های مردمی یکی از وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که موجب هم افزایی شده و به عنوان سیاست ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت مورد توجه است.

وی اضافه کرد: هماهنگ کردن و در کنار هم قرارگرفتن همه دستگاه ها و گروه های مردمی، هم افزایی ایجاد کرده و موجب تقویت، انسجام و هدفمند شدن برنامه ها می شود و بسیار حایز اهیمت است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی از وحدت آفرینی به عنوان سومین سیاست و اهداف برنامه های دهه امامت و ولایت نام برد و گفت: همه اقدامات و برنامه های این دهه باید در راستای تقویت وحدت میان اقشار و گروه های مختلف جامعه باشد و در طراحی و اجرای برنامه ها از اختلافات جلوگیری شود چرا که این عید بزرگ فرصتی برای افزایش الفت و همدلی میان مسلمانان است.

رییس ستاد دهه امامت و ولایت و بزرگداشت عید سعید غدیر تاکید کرد: تولید محتوای غنی و اثرگذار با موضوع غدیر و ولایت یکی دیگر از سیاست های مهم این ستاد است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن ها و ایجاد احساسات شادی آفرین خوب و لازم است اما اثر آن زودگذر است و لذا مطلوب است در کنار این برنامه ها و احساسات، محتوای غنی تولید گردد. چرا که آنچه ماندگار است و در ضمیر مخاطب اثرگذاری درازمدت و پایدار دارد، محتوای توام با استدلال و منطق است. بنابراین ضمن اینکه به احساسات و برگزاری مناسک و جشن ها احترام می گذاریم، اما به آن قانع نبوده و در کنار این برنامه ها ارایه محتواهای عمیق و تحلیل و تبیین چرایی و فلسفه غدیر نیز از سیاست های این ستاد در تدارک برنامه ها خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی یادآور شد: در چند سال گذشته برنامه های خوبی توسط نهادهای مردمی و دستگاه های مختلف به مناسبت عید سعید غدیر تدارک دیده شد و امیدوارم امسال این برنامه ها تقویت شده و شاهد حضور گسترده تر مردم در این برنامه ها باشیم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، اجرای برنامه های این دهه با ملاحظاتی همراه است که لازم است از سوی همه دستگاه ها و مردم عزیز مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری معاون مراسم و استان های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با قدردانی از رهنمودهای حجت الاسلام والمسلمین تقوی گفت: به موازات مظلومیت امیرالمومنین (علیه السلام)،  عشق و محبت ایشان نیز در دلهای مومنان قرار دارد و قلوب مردم ایران سرشار از حب و علاقه به ایشان است و هر جا نام ایشان آورده می شود، مردم حضوری موثر و پررنگ و نقش آفرین داشته و دارند و هم دستگاه های اجرایی و هم مجموعه های مردمی در استان های مختلف کشور استقبال بی نظیری از برنامه های این دهه دارند و لذا پیش بینی می شود که امسال نیز شاهد تنوع و تکثر برنامه ها با حضور گسترده مردم باشیم.

وی به همزمانی برنامه های این دهه با چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع باید توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مرکز و استان ها و هم سایر دستگاه های اجرایی مدنظر باشد.

در ادامه روسای دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و نمایندگان دستگاه های عضو ستاد نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کرده و گزارشی از اقدامات و برنامه های پیش بینی شده برای دهه امامت و ولایت را ارایه دادند و بر موضوعاتی از جمله توجه به قشر جوان و نوجوان، برگزاری شادپیمایی خانوادگی، ارتباط و تعامل بیشتر با مساجد در طراحی و اجرای برنامه ها، فضاسازی شهری و محلی با مشارکت مردم و برگزاری جشن ها و برنامه های تبیینی پرمحتوا، متنوع، وحدت بخش و مفرح با حضور پر رنگ مردم، مورد تاکید قرار گرفت.

پایان خبر تفریحبار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاکید بر اجرای برنامه های پرمحتوا، وحدت بخش و مردمی به مناسبت دهه امامت و ولایت" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاکید بر اجرای برنامه های پرمحتوا، وحدت بخش و مردمی به مناسبت دهه امامت و ولایت"، کلیک کنید.