پاپ فرانسیس: دموکراسی در دنیای امروز از وضعیت خوبی ندارد

پاپ فرانسیس: دموکراسی در دنیای امروز از وضعیت خوبی ندارد

رهبر کاتولیک‌های جهان با محکوم کردن قطبی‌سازی و حزب‌گرایی گفت: مشخص است که دموکراسی در دنیای امروز از وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری تفریحبار، پاپ فرانسیس ۸۷ ساله که به شهر «تریست» در شمال شرقی ایتالیا سفر کرده است، در سخنرانی در مجمع سالانه کاتولیک‌های رومی درباره امور اجتماعی خاطرنشان کرد که بسیاری از مردم احساس می‌کنند از دموکراسی محروم شده‌ و فقرا و ضعیفان نیز به حال خود رها شده‌اند.

رهبر کاتولیک‌های جهان با محکوم کردن قطبی‌سازی و حزب‌گرایی اظهار داشت: مشخص است که دموکراسی در دنیای امروز از وضعیت خوبی ندارد.

پاپ فرانسیس که امروز (یکشنبه) و در روزی که فرانسه دور دوم انتخابات پارلمانی خود را برگزار می‌کند، صحبت می‌کرد، با اشاره به اینکه «بحران دموکراسی» ملت‌های مختلف را گرفتار کرده است، بر آسیب‌های ناشی از «فساد و بی‌قانونی‌» سیاسی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه «بیایید فریب راه‌حل‌های آسان را نخوریم و در عوض به منافع عمومی علاقه‌مند باشیم»، گفت: آموزش مفهوم ارزش‌های دموکراتیک به کودکان مهم است و همچنین «بی‌تفاوتی، سرطان دموکراسی است.»

پاپ فرانسیس در ادامه سخنرانی خود به مشارکت کم در دموکراسی‌ها پرداخت و در این باره اظهار داشت: نگران تعداد کم از افرادی هستم که برای رأی دادن رفته‌اند. چرا این اتفاق می‌افتد؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پاپ فرانسیس: دموکراسی در دنیای امروز از وضعیت خوبی ندارد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پاپ فرانسیس: دموکراسی در دنیای امروز از وضعیت خوبی ندارد"، کلیک کنید.