پاسخگویی موثر به شبهات، نیازمند مهارت و دانش است

پاسخگویی موثر به شبهات، نیازمند مهارت و دانش است

تفریحبار/سمنان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به لزوم پاسخگویی به شبهات قشر جوان و خصوصا دانش آموزان گفت: پاسخگویی موثر به شبهات، نیازمند مهارت و دانش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ۱۶ مهرماه در نشستی با ائمه جماعت مدارس استان سمنان با بیان اینکه اقامه نماز، نماد تعبّد پروردگار است، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، تبعیت از تمایلات بی‌حد و مرز غیرخدایی و کوچک‌شمردن نماز دو عامل اصلی انحراف جامعه است.

امام جمعه سمنان با اشاره به دامنه اثرگذاری ائمه جماعات افزود: این دامنه اثرگذاری، نتایج خوب و بد را شامل می‌شود لذا اگر مربیان مراقب فکر، قلم و کلام خود نباشند زمینه‌ساز تغییر نگرش‌ و رفتار افراد در بلندمدت خواهند شد و البته این امر، پیامدهای اخروی نیز به همراه خواهد داشت. 

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه افراد خوب از صداقت در گفتار و نیز امانت‌داری شناخته می‌شوند، به مشی و سیره عملی بزرگان دین اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت(ره) در عمل و رفتار خود به شاگردان و سایر افراد درس اخلاق می‌دادند و هیچ‌گونه وابستگی به امور دنیوی نداشتند. 

وی، هم‌نشینی با دانش‌آموزان را عاملی موثر در موفقیت برنامه‌های تربیتی ارزیابی و اظهار کرد: مربیان و ائمه جماعات مدارس بدانند عمل آنها بیش از هر امر دیگری بر رفتار و اندیشه دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی پاسخگویی به شبهات و سوالات را یکی از وظایف ائمه جماعات مدارس دانست و گفت: مربیانی که نسبت به پاسخگویی به شبهات جوانان و نوجوانان اقدام می‌کنند به این نکته توجه داشته باشند که اگر پاسخ شبهات، نافذ و موثر نباشد، موضوع موردِ شبهه بیش از گذشته در اذهان باقی خواهد ماند. 

امام جمعه سمنان با تاکید بر اهمیت «جهاد تبیین» در رفع شبهات و سوالات بویژه مسائل جبهه‌ مقاومت، آگاهی طلاب و مربیان علوم دینی از اطلاعات عمومی را امری لازم و ضروری دانست و افزود: اشراف بر احکام، مبانی عقیدتی و اخلاقیات می‌تواند به اثرگذاری کار تربیتی کمک شایانی کند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: انجام برنامه‌های دینی و تربیتی در مدارس از آنجا که آینده کشور در دست دانش‌آموزان است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

پایان خبر تفریحبار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پاسخگویی موثر به شبهات، نیازمند مهارت و دانش است" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پاسخگویی موثر به شبهات، نیازمند مهارت و دانش است"، کلیک کنید.